Friday, June 02, 2006

hari ke-20 (21/6/06)

Dah hari ke-20…masih berbaki lagi 10 hari..memandang ke depan, tersenyum. sedih. terharu. Lagi 10 hari MISI akan berakhir.

Teringat dengan perbualan dengan asmaa’ sementara menanti tiy ke kedai mendapatkan bekalan plastic sampah baru dan berus sental periuk.“takde ke orang nak bina khas sebuah tempat yg lengkap utk keperluan MISI..boleh digunakan tahun demi tahun..”

“ya..MISI akan dianjurkan lagi tahun depan dan tahun2 seterusnya biiznillah..tapi tentunya MISI yang pertama—biar penuh kesederhanaan—akan terpahat kukuh dalaml ingatan..”

“ya..nnti turn kita pulak cakap depan generasi akan datang..dulu makcik2 pon ada MISI mcm antum semua..mase tub la blab la…”(teringat pekongsian pengalaman pakcik nahar dan ustzh marhamah yang sungguh mengesani hati—DA’WAH JALAN HIDUPKU..plus coklat yang bagai bantal disorong kepada org mengantuk!)

bertuahnya diizinkan Allah berada di kalangan peserta MISI yang pertama! Alhamdulillah ya Allah..biar banyak kos lepas dikorbankan…aku yakin pengalaman ini sangat berbaloi!Hari ini catatan ini nampak masih terkini..tapi aku yakin 10 tahun lagi catatan ini biar ia sejarah—harganya akan menjadi lebih mahal..seperti mahalnya compilation summer camp makcik2 sisters IRC 20 tahun yg lalu—yg berjaya ditemui djah ketika mereka sekeluarga hendak berpindah rumah…kertasnya sudah kuning, namun catatan kenangan dan maknanya tetap utuh…

9am-12noon:
peserta baru: AQIDAH
peserta lama: COMPARATIVE CIVILIZATION 2 by pakcik zaid

3pm—5pm: SERVIS KERETA

IFTAR:9pm-11pm:
peserta baru: MISI PARA RASUL
peserta lama: NUSANTARA 3
----------------------
Nota kaki—uhuk..tak sabar rasanya nak kembali ke MISI, jumlah akhawat terkini sudah 32 orang. Itupon excluding salisa (supirah kami ^__^) yang terpaksa menamatkan kembara MISInya lebih awal kerana kurang sihat, dan husna yg akan berjuang di medan exam tidak lama lagi (nak kene hantar surat tanye khabar kat mereka nih!). Semalam dan hari ini, terpaksa mengorbankan detik2 berharga di MISI—kerana panggilan utk mendaftar di UIAM..esok, seawal pagi akan kusertai mereka! Caiyo caiyo! YamA dah kembali, Djah & wan maryam pon dah datang..

No comments: