Friday, June 02, 2006

hari ke-7 (8/6/06)

sahur- nasi goreng+ susu
pagi dimulakan dengan slot ustaz alias--AMAL JAMAIE. Ustaz walaupun tak larat tapi melupakannya untuk terus berdakwah dan menabur Ilmu Allah kepada kami. MasyaAllah. Walaupun ini kali kedua mendengar pengisian ustaz dalam tajuk Amal Jama’ie tapi ia tetap memberi kesan di hati ini untuk terus berada dalam jalan dakwah, jalan Allah. Adakah kita akan tetap dijalan ini bila dah bekerja nanti, satu persoalan yang perlu diingati setiap hari supaya kita tidak terus leka dengan keindahan DUNIA hingga melupakan MATLAMAT hidup yang sebenar..
tengahari ni pulak..belajar 1st aid
petang??? siap untuk iftar!!! ikhwah akhawat saling masak..malam ni iftar jamaie..kite test masakan masing2..amacam? hehe ^___^ SODAP!!! selalu tgk akhawat masak..jom tinjau dapur ikhwah plak!
IFTAR!!!
mengikut riwayat nazihah, "Maghrib kami iftar di balairaya bersama-sama, lauknya sayur goreng+kuah kacang dal telur dan puding purple sister masak, ayam masak kicap dan keropok (yang digoreng dengan minyak ayam) brother masak. Semua lauk-lauk tu sedap..."
mengikut riwayat kak sal pulak, "Hari ni stay kat balai raya sampai malam sebab nak berbuka puasa bersama ikhwah. Dalam hati apalah yang nak dimasak ikhwah sedang di rumah, Asmaa’ sedang sibuk dengan kuah kacang dal nya. Rupa-rupanya ikhwah masak ayam kicap, siap ada kentang dan tomato lagi..best gak..pandai pun masak. Takdelah bile kawin semuanya wanita yang nak kene hidang. Bagus-bagus!!! Makan hari ni memang mewah. Dengan nasi nya yang tak abis dimakan, air anggur, air teh ikhwah, buah-buahan dan lauk pauk yang tak kurang juga banyaknya. Alhamdulillah semua dapat makan. Bila tulis blog ni, teringat pula pada saudara-saudara seislam kita yang di Palestin, Republik Chech, cukup makan ke mereka??? So kita yang cukup makan ni, bersyukurlah kita dengan apa yang ada."

9pm-11pm: MISI PARA RASUL (oleh akh Ridza)


No comments: